Zlínská Ovečkárna se chystá expandovat, pomůžou jí v tom investoři z eRockets.

Do úspěšné české firmy Czech Wool company, která provozuje e-shop s produkty z ovčí vlny - Ovečkárna vstupují strategičtí investoři. Cílem investice je zejména zajištění podpory Ovečkárny v rámci chystané zahraniční expanze. V současné době působí firma mimo tuzemský trh na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Již v příštím roce chce proniknout také na německý trh a do dalších německy mluvících zemí. V pětiletém horizontu chce společnost dosáhnout miliardového obratu.

Významnou investici do Ovečkárny přináší dva strategičtí investoři z oboru. Tím hlavním je společnost enterstore, za kterou stojí firma Hartenberg Holding. Enterstore prostřednictvím akvizice získává v Ovečkárně většinový podíl. Pro enterstore představuje Ovečkárna v pořadí již třetí investici v oboru e-commerce. Na úvodní investici do společnosti Astratex, jednoho z největších internetových prodejců spodního prádla v Evropě, navázala investice do předního prodejce specializovaného sportovního vybavení SportObchod, které nyní doplní Ovečkárna. Druhým investorem je skupina eRockets, která přináší neocenitelné zkušenosti s budováním mezinárodně úspěšných e-commerce projektů. Mezi ty aktuálně nejvýznamnější se řadí právě Astratex a SportObchod, od letošního roku pak také Grizly.cz. Současný majitel a zakladatel Ovečkárny, Martin Bernátek, zůstává nadále v čele společnosti. Celou transakci zprostředkovala poradenská společnost Deloitte.

„Jsme rádi, že se nám podařilo dotáhnout vstup do tohoto projektu. Ovečkárna cílí svojí unikátní nabídkou na velmi zajímavou cílovou skupinu a v kombinaci s vlastní značkou zde vnímáme unikátní propozici s nezpochybnitelným potenciálem stát se lídrem ve své kategorii v mezinárodním měřítku“

 

Ovečkárna byla založena v roce 2009 ve Zlíně, kde také začínala prodejem výrobků z ovčí vlny, zejména vlněných papučí, dek a vest. Zákazníků však stále přibývalo a Ovečkárna se v roce 2011 přesunula do online světa. V roce 2019 získala společnost titul nejlepšího e-shopu na Heurece. Rok 2020 byl pro Ovečkárnu rokem růstu a změn. Dnes ze zlínské centrály denně odchází stovky balíčků na nespočet míst v řadě evropských zemí, čímž se plní firemní vize zabalit do huňaté vlny celou Evropu.

Zlínská tradice míří do světa „Jsem hrdý na to, že zlínská e-commerce společnost míří na evropskou scénu. Je to mimořádný krok pro celý region. Budeme totiž vyvážet nejen produkty, ale tradici a staleté zkušenosti našich předků,“ říká Martin Bernátek, zakladatel Ovečkárny. Firmě se dlouhodobě daří a poslední roky vykazuje kontinuální růst obratu i počtu zaměstnanců. „V letošním roce očekáváme obrat okolo 200 milionů korun. Nicméně pro další období s novými partnery  po boku jsou naše cíle výrazně ambicióznější. Do pěti let chceme dosáhnout na obrat jedné miliardy korun. Už příští rok chceme otevřít e-shop v Německu. Bude to první zásadní krok v naší expanzi po Evropě,“ dodává Bernátek.